Ännu en namn fråga

Publicerat: 18 juni, 2010 i Okategoriserade

Anders Åkerberg, 47, har efter mångårig kamp mot Skatteverket fått igenom sitt namnbyte. Nu heter han Göken.

Ska man få heta vad som helst?

Nej den här frågan har jag svarat på flera gånger. I det här fallet så är han en vuxen människa och får bestämma själv. Fast jag tycker inte att man ska få heta vad som helst. Tycker inte att man ska heta något som väcker anstöt.

Som jag skrev om han som ville heta Madeleine så skulle jag tycka att det skulle vara jobbigt att hålla reda på om det är en man eller kvinna. Fast vilket namn som helst får man inte heta som jag har skrivit förut.

kommentarer
  1. […] skrev jag också om namn, fast då var det om förnamn. År 2011 så var det samma fråga om att byta […]

  2. […] åtta år sedan så skrev jag om könlösa namn. För sju år sedan så hade jag också den här frågan uppe.  Fast då var det en vuxen som ville byta namn. För sex år sedan så var det om att byta […]

Kommentera

