Avskaffa tiggeriet

Publicerat: 23 april, 2011 i Okategoriserade

Sala är första kommun att förbjuda tiggeri. Politiker motiverar beslut med att man vill motverka människohandel.

Är det rätt att göra tiggeri olagligt?

Nej på det sättet får man inte bort tiggeriet. Men om det finns tiggeri så är det ju något som har gått snett i samhället. Jag tycker att det är jobbigt när det kommer tiggare, och jag brukar inte ge dem så mycket pengar. Fast ibland har det ju hänt att även jag har gjort det.

Men när det kommer folk i från utlandet som åker runt i tunnelbanan och tigger pengar så förstår jag inte varför de kommer hit. Hur har det haft pengar till resan hit? Tycker det är tragiskt att de skickar fram barn att tigga. Även jag tiggde när jag var liten. Fast det gick till godis och inte till något annat.

 

kommentarer
  1. […] här frågan har jag svarat på flera gånger.Redan för fem år sedan skrev jag om det. Eftersom Sala hade förbjudit tiggeri. För tre år sedan så ville de förbjuda folk att skänka pengar till fattiga. För två år […]

Kommentera

