Har bytt namn en gång

Publicerat: 30 april, 2014 i Aftonbladets vi 5 frågor

Svenskarna byter namn som aldrig förr. Förra året ansökte 8 300 om namnbyte, jämfört med 7900 året innan.

Skulle du kunna tänka dig att byta namn?

Nej jag bytte namn när jag var jätte liten. Jag föddes som Christer Lundberg, men jag fick välja mellan min mammas namn eller pappas som är Dyrwoold. Fast först hette vi Dyrvold men farfar ändrade det till Dyrwoold. Jag tycker att det är lite unikt. Det är ett norskt namn oh ska tydligen betyda djur gård och jag som är gnagare.

2010 skrev jag också om namn, fast då var det om förnamn. År 2011 så var det samma fråga om att byta efternamn.

kommentarer
  1. […] sedan så var det prinsessan Madeleines dotters namn. Då skrev jag också om att jag redan hade bytt namn en gång. För ett par år sedan skrev jag om att kvinnorna själva får bestämma om de vill ta […]

Kommentera

