Kanske inte lyckligare, fast det hade vart befriande!

Publicerat: 31 augusti, 2015 i Okategoriserade

Han sålde sin skapelse Minecraft och blev miljardär. Men Marcus ”Notch” Persson blev inte lyckligare för det, berättar han nu på Twitter. 

Skulle du bli lyckligare av en massa pengar?

Nej det hade jag kanske inte ha blivit, fast det hade ju underlättat. Inte vara som i dag, då man vända på slantarna. Nu har jag 28 kronor om dagen att göra av med, fram tills jag får min pension, den 19 september. Fast jag slipper att sitta på gatan och tigga. Jag har mat och bostad, fast vi kan ju inte göra någonting ut över det vanliga.

 

kommentarer
  1. […] Ja vi kan ju bli lyckliga genom att hjälpa våra medmänniskor om vi skulle ha pengar. Klart att jag skulle bli lyckligare om jag kunde åka på semester som jag skrev om för tre år sedan. För ett par år sedan så frågades det om jag skulle bli lyckligare med en massa pengar. […]

  2. […] skrev jag om att ha mycket pengar om jag skulle bli lyckligare med en massa pengar. Då var även frågan uppe om jag […]

Lämna en kommentar