Om jag hade haft gott om pengar

Publicerat: 2 september, 2015 i Aftonbladets vi 5 frågor

Artisten Carola bjöd hem ett par rumänska tiggare på söndagsmiddag, och skickade med kläder till deras barn.

Skulle du kunna tänka dig att hjälpa en tiggare?

Ja om jag skulle ha så gott om pengar som Carola har. Förra året så var frågan om jag tycker att man ska ge pengar till tiggare. I februari så förbjöd de tiggeri i Norge. Jag skrev att jag är dålig på att ge tiggare pengar  i april i  år. Tycker inte vi ska ta efter Norge som har förbjudit tiggeri.

kommentarer
  1. […] sedan skrev jag att  Thomas Bodström ville införa tiggeri licens. Förra året så skrev jag att Carola bjöd hem Rumänska tiggare. För fyra månader sedan så ville SL stoppa människor att sitta och ligga i tunnelbanan. Det […]

Kommentera

