Låt vargen leva

Publicerat: 29 december, 2015 i Aftonbladets vi 5 frågor

Förvaltningsdomstolen har tills vidare stoppat vargjakten i fyra län.Totalt skulle 40 vargar få skjutas.

Bör vi ha vargjakt i Sverige?

Nej jag har skrivit om det här förut. Jag vill att vargarna ska få leva. Jag skrev det här redan 2010 då varg jakten började efter  45 år. Jag svarar samma sak nu. Då ville de till och med förbjuda vargar på djurparken. Riksdagen ville att 60 vargar skulle skjutas 2010. 2011 så skrev jag också om att jag tyckte att vi inte skulle ha någon vargjakt. Då var frågan också om att fler än 20 vargar skulle skjutas. Då var frågan om jag var rädd för varg. 2012 skrev jag också om skyddsjakt på varg. Då var det snack om avlivning av vargar efter de hade dödat en skötare. 2013 skrev jag också om vargjakt för att undvika inavel.

Lämna en kommentar