Alkohol och bilkörning hör inte ihop

Publicerat: 15 augusti, 2016 i Okategoriserade

Aida Hadzialic  körde  med 0,2 promille alkohol i blodet och avgick. I många andra länder är gränsen för rattfylleri högre.

Ska Sverige höja promillegränsen för rattfylleri?

Nej det tycker jag inte, fast om jag hade druckit själv så hade jag nog svarat ja. Fast jag vet att alkohol förstör omdömet. Jag är själv en nykter alkoholist, men jag satte mig aldrig bakom ratten när jag hade druckit. Men nu har jag vart nykter i nitton år på onsdag. Men om mina alkohol problem har jag en annan blogg som jag skriver i.

kommentarer
  1. Joachim van Zoelen skriver:

    Om man har problem med alkoholintag, sá gár man alltid över gränsen. Den här lagstiftningen borde vara inriktad pá de som inte MISSbruker alkohol. Gränsen pá 0,2 promille är rätt sá meningslös. Det är kontraproduktivt att tilláta vis bruk. Ett tydligare statement vore nolltolerans.

    • chribba65 skriver:

      Ja fast om du har vart på en middag och druckit alkohol kvällen innan. Kanske har 0,1 % i blodet ska du få böter eller bli av med körkortet? För mig som inte dricker något så gör ju det de samma. mitt körkort drog de i samband med att jag blev misshandlad och fick en hjärnskada. Dessutom är jag en nykter alkoholist.

Kommentera

