Återkommande tiggande fråga

Publicerat: 20 augusti, 2016 i Okategoriserade

Regeringen överväger att införa förbud mot tiggeri – men har. fått stark kritik av MP och lokala S-toppar. 

Ska Sverige förbjuda tiggeri?

Den här frågan har jag svarat på flera gånger.Redan för fem år sedan skrev jag om det. Eftersom Sala hade förbjudit tiggeri. För tre år sedan så ville de förbjuda folk att skänka pengar till fattiga. För två år sedan så förbjöd Norge  att hjälpa de fattiga. Även förra året så skrev jag om Norge som hade förbjudit tiggeriet. För ett år sedan skrev jag att  Thomas Bodström ville införa tiggeri licens. Förra året så skrev jag att Carola bjöd hem Rumänska tiggare. För fyra månader sedan så ville SL stoppa människor att sitta och ligga i tunnelbanan. Det är klart att det kan vara jobbigt med alla tiggare, och jag får dåligt samvete när jag själv inte har råd att hjälpa dem.

Kommentera

