Har redan fått min del ut av våldet

Publicerat: 11 januari, 2017 i Okategoriserade

Brå:s  nya trygghetsundersökning visar att allt fler kvinnor inte vågar gå ut i sitt bostadsområde på kvällen och att de känner oro för att bli överfallna.

Vågar du gå ut på kvällen?

Ja det vågar jag, trots det som hände för snart 22 år sedan. Fast jag är ju nu mera nykter och sätter mig inte in i farliga situationer , som jag gjorde när jag missbrukade. För jag vet att när jag var berusad så råkade jag in i farliga situationer dagligen. Ska nog även lägga in det här blogg inlägget i min våldsmotstånds blogg.

Ja jag vågar gå ut på kvällarna, fast är ju nu mera i mina sinnens fulla bruk så jag utsätter mig inte för risker. Så som jag gjorde när jag drack och då det slutade med den svåra misshandeln 1995.

Kommentera

