Vem kommer att ta hand om mig som gammal?

Publicerat: 19 april, 2017 i Okategoriserade

Emma Morano, kvinnan som tros ha varit världens äldsta person ha dött. Hon föddes 1899 och bodde i Verbania i Italien, nära Civiasco där hon föddes.

Är du rädd för att bli gammal?

Ja det är jag, eftersom jag inte har några barn som kan ta hand om mig. Mamma gick bort den fjärde mars 85 år gammal. Jag vet inte om jag kommer att bli så gammal. Jag lever en dag i taget och jag varken röker eller dricker någon alkohol. Ja om jag blir så gammal kommer jag säkert att bli ensam. Det är jag rädd för.

 

Kommentera

