Är Gnagare trots mitt efternamn

Publicerat: 2 juli, 2017 i Okategoriserade

Nu när den nya namnlagen trätt i kraft blir det åter tillåtet med två efternamn och lättare att byta till något av de vanligaste efternamnen.

Är du nöjd med ditt efternamn?

Har fått höra att mitt efternamn ska betyda Djur gård på Norska fast jag är ändå född till Gnagare.  Men jag har försökt att kolla om det stämde med att namnet betydde djurgård. Det jag fick fram var att det betydde djur våld.  Men jag har bytt namn redan ett par gånger. När jag var liten så fick jag välja mellan att heta Lundberg eller Dyrwoold. Och från början så var det Dyrvold men min Farfar ändrade det till Dyrwoold och jag är väldigt nöjd med det Norska namnet.

kommentarer
  1. […] I somras var frågan uppe igen om jag var nöjd med mitt efternamn. […]

Kommentera

