När är det rea?

Publicerat: 11 augusti, 2017 i Okategoriserade

Sommarrean  kan vara ett superklipp.  Samtidigt varnar KO för att butikerna vilseleder kunderna då de höjer priset, sedan sänker det och kallar det rea.

Tror du att handeln blåser dig på rean?

Jag är nästan helt övertygad om att vi blir blåsta på rean. Jag har skrivit om reor många gånger förut. För sju år sedan så var frågan om jag skulle fynda på mellandags rean? Då var även frågan om jag litade på den rean?

Även för sex år sedan var det också en fråga om jag tror att handeln lurar mig på rean?  För tre år sedan så var det om jag handlade mer under rean? Då var frågan även om jag litade på elektronikjättarnas reor?

För två år sedan var frågan om jag shoppade mycket under Black friday ?  Då var det även frågan om jag väntade med dyra inköp till mellandags rean. Det året struntade vi att handla på rean, och gick på bio i stället. Då kom frågan om jag litade på rean?

Förra året så varnade polisen för att vi skulle kunna bli lurad på rean.  Jag handlade inget på förra årets rea.

Kommentera

