Jubileum 3000:e inlägget

Publicerat: 17 augusti, 2017 i Okategoriserade

Alliansen vill med SD:s  hjälp driva igenom en motion som tillåter små bryggerier och vingårdar att sälja öl och vin.

Ska vin och öl få säljas på gårdar?

Oj det blev ett jubileum, fast det här inlägget skulle egentligen ha skrivits i går. Men jag missade det. Det är ju bra att inlägget kom i dag. Då jag firar tjugo år som nykter. Det var för exakt tjugo år sedan jag och mina vänner satt på Älvsjö badet och jag drack en folk öl. Då jag verkligen funderade på vad jag höll på med och slutade dricka alkohol. I alla fall medvetet de som är över en procent. Men om nykterheten har jag en annan blogg där jag skriver varje dag.

Jag skrev om det här redan för fem år sedan att jag tycker att det är fel att förbjuda försäljning på gårdar. Även för tre år sedan så ville regeringen stänga försäljningen.

Kommentera

