Kan tycka att de är jobbiga

Publicerat: 6 september, 2017 i Okategoriserade

Nästan sex av tio tycker att det ska vara förbjudet i lag att tigga i Sverige visar Inizios/Aftonbladets undersökning.

Bör tiggeri förbjudas?

Den här frågan har jag haft många gånger. Klart att även jag kan tycka att det är väldigt jobbigt med alla tiggare. Ger de någon pantflaska då och då. Jag tycker att det är deras hemländer. Jag har ju skrivit om tiggerier många gånger. För sex år sedan så gjorde Sala det förbjudet att tigga.

Jag vet inte om de är det fortfarande. För fyra år sedan så var det vi som gav tiggarna pengar som skulle straffas. För tre år sedan så förbjöd Norge tiggeri. Då var det frågan om Sverige skulle göra likadant?

För två år sedan var frågan uppe igen. Då var det även frågan uppe om vi skulle ha licens för att tigga. Fast då hjälpte Carola några flyktingar med mat.

Förra året så förbjöd SL folk att sitta eller ligga på golvet i tunnelbanan.  Då var frågan om vi skulle förbjuda tiggeri i Sverige.  Fast det är klart att det är synd om de som ingenting har.

kommentarer
  1. […] om Sverige skulle förbjuda tiggeri. För två månader skrev jag om att jag tyckte att det var jobbigt med alla som […]

Kommentera

