Nog för att jag skulle behöva pengar

Publicerat: 6 oktober, 2017 i Okategoriserade

Högerns tankesmedja Timbro skriver på Aftonbladets debattsida att det är orättvist att man inte kan byta bort semester mot pengar utan ”tvingas” vara ledig, fast man vill jobba mer.

Skulle du vilja byta ut din semester mot pengar?

Fast jag måste ha ledighet också. Jag arbetar ju bara sex timmar om dagen, så jag tjänar ju inte så mycket. Men ibland så vill jag ju också kunna ha en liten längre ledighet då och då. Fast jag har aldrig tagit fem veckors semester utan bruka bara ta tre veckor och spara resterande. Har tagit ut det i pengar när jag har blivit skuldsatt.

Kommentera

