Är nog även sockerberoende

Publicerat: 16 oktober, 2017 i Okategoriserade

Tidigare i höst fick statsminister Stefan Löfven brev från en sexårig flicka med frågan ”Jag undrar om du får äta godis på vardagar?”. Löfven svarade att han som vuxen får bestämma det själv, men att han inte gör det så ofta.

Äter du godis på vardagar?

Ja tyvärr så gör jag det jag är säkert socker beroende också. Eftersom jag har en beroende sjukdom. Men för den har jag en annan blogg som jag skriver om det beroendet. Jag tror att är jag beroende ut av en sak så är jag också beroende ut av någonting annat också. 

Jag känner att jag måste nog ta tag i mitt sockerberoende också. Men jag kommer ihåg när jag slutade dricka, då rökte jag också. Min sponsor som jag hade då sa till mig att jag kunde passa på att sluta röka också. Men jag sa att det tar jag senare. Jag slutade dricka 1997 och röka i november 2009.  Så jag kanske får ta hand om mitt sockerberoende också. Fast jag älskar lakrits och även där brukar det innehålla mycket socker.

Kommentera

