Om jag inte betalar skatt skulle sjukvården vara dyrare

Publicerat: 7 november, 2017 i Okategoriserade

Leif  Östling, Svenskt näringslivs ordförande, har fått backa från sitt uttalande ”Vad f-n får jag?” för den skatt han betalar. Han är en av de förmögna med skatteupplägg på Malta.

Får du valuta för skattepengarna?

Ja jag har ju belysning ute när jag är ute och går. Jag skulle kunna tänka mig att SL kortet skulle vara betydligt dyrare om inte jag hade betalt någon skatt. All väg underhåll så som snöröjning på vintern. Att jag har fått gå i en grundskola och fått mat i skolbespisningen.

Kommentera

