Klart att banken ska ta hand om sina kunder

Publicerat: 8 oktober, 2020 i Okategoriserade

Aftonbladet berättade i veckan om Maj-Britt, som förlorade hela sin livsbesparing på 900 000 kronor. Hon ersätts inte av banken. Hon är en av många som drabbats av digitala bedrägerier.

Bör banken ta ett större ansvar för sina kunder?

Ja de tjänar ju pengar på att ta hand om våra pengar. De borde ju ha ett bättre system och koll på om det försvinner mycket pengar i från ett konto. Det är synd om de som är äldre, och jag är ju på väg att bli gammal.

Jag har skrivit om bedrägerier förut på min blogg. Redan 2011 skrev jag att jag var rädd för att bli lurad ut av en bedragare.

Även 2012 så skrev jag om min oro för bedragare på nätet. Jag kunde inte vara helt säker på min bank. Fast jag är ändå inte så rädd för att använda mitt kort.

Även 2015 så skrev jag att jag var rädd för kontobedrägerier. Då började de även kapa olika identiteter. Då kom även frågan upp om jag litade på bankerna?

2016 så började de lura med bluff-sms. De började även lura med hjälp av Tv-spelet Playstation. Jag sa då att jag inte var rädd, fast jag var uppmärksammas på att det skedde olika bedrägerier på sociala medier. Ja jag var oroad över alla bedrägerier.

kommentarer
  1. Claudia skriver:

    Hej Christer,
    Du tar verkligen upp intressanta ämnen och det är fint att du delar med dig.

    Hälsningar Claudia

Kommentera

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com Logo

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut /  Ändra )

Google-foto

Du kommenterar med ditt Google-konto. Logga ut /  Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut /  Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut /  Ändra )

Ansluter till %s