Det är synd om rökarna

Publicerat: 1 januari, 2019 i Okategoriserade

Finland vill att bostäderna ska bli helt rökfria – även på balkongerna.

Borde rökning på balkongen förbjudas?

Nej det är ju de själva som förstör sina liv. Jag har ju haft rökar frågor många gånger. Första gången som jag skrev det var det 2009 och då rökte jag själv. Då var frågan om vi skulle förbjuda rökning inne i lägenheten.

Även 2010 så höjdes skatten på både tobak och alkohol. Då hade jag slutat med tobaken

2012 så föreslog de rökförbud på allmänplats som det är nu mera. Det året så förbjöd EU även förbud mot snus.

2013 så var det om om cancerrisken och den ökar ju i samband med rökning. Då ville ju även EU förbjuda snusningen.

Även 2014 skrev jag om att de föreslog förbud mot rökning på uteserveringar. Det förslaget har ju numera verkställts.

2015 så ville regeringen förbjuda rökning på uteserveringen som det numera är. Då var det även ett bostadsbolag som förbjöd rökning inomhus i lägenheten.

2016 så beslöt Norge att det skulle bli ett rökfritt land 2035. Då var frågan om även Sverige skulle förbjuda tobak. Då kom även frågan om Sverige skulle bli rökfritt.

Även 2017 så ville de att det skulle bli rökfritt på jobbet.

Förra året så tog Björn Ranelid avstånd mot rökning.  Från och med 1 juli i år är det förbjudet att röka på uteserveringar.

kommentarer
  1. […] synd om rökarna. Då tyckte jag inte att det behövs hårdare tag mot rökarna. Då ville de även förbjuda rökning på egna […]

Lämna en kommentar