Christer har gjort ett bra schlagerjobb

Publicerat: 20 februari, 2021 i Okategoriserade

I 20 år har Christer Björkman styrt Melodifestivalen, Sveriges största underhållningsprogram.

Tycker du att Björkman har gjort ett bra jobb?

Ja det tycker jag. Jag har inte följt melodifestivalen så mycket. Det är ju kul att veta vilka som går vidare. Men det brukar inte vara min musiksmak förutom Sara Vargas låt Spring för livet. Men det som oftast spelas brukar jag inte lyssna på.

Jag har skrivit om melodifestivalen förut för tjugoett år sedan skrev jag om att jag tyckte att licenspengarna skulle gå till underhållning. Det året visades det en våldsscen under melodifestivalen. Det året så gjorde Måns Zelmerlöw reklam för ett Svenskt bilmodell. Det året så undrades det om vi hade dålig musiksmak.

Jag tyckte inte att det var rätt låt som vann i Luleå 2011. Jag tycker att det är bra att SVT sänder melodifestivalen. Det var röststrul det året också. Jag kommer att titta på årets melodifestival i kväll också. Ja min favorit var ju med i finalen, jag tror att jag ändå ringde på min favorit. 2011 så kom det även in utländska röster som kunde avgöra mer. Det året var det Eric Saade som tog hem vinsten.

2012 så tog Torsten Flink ett skamgrepp på programledaren Gina Dirawis rumpa. Jag kommer inte ihåg hur många melodifestivaler som jag såg då, Jag tyckte inte om att Eurovisions finalen skulle gå i Baku en diktatur. Vad skulle SVT göra åt diktaturen i Baku? Eftersom Loreen vann i Baku så skulle nästa års Eurovision vara i Sverige, men vart någon stans.

2013 så var det mest män som var det mest män som gick till finalen som artister. Jag saknade inte melodifestivalen när den var slut 2013 Jag hoppades ju på Robin Stjernberg när Eurovisions song Contest  avgjordes i Malmö.

Jag tycker inte att schlagerfestivalen ska vara politiskt bara för att en dragartist vann. Är inte så jätteintresserad av melodifestivalen. Fast den står på i bakgrunden när jag skriver det här.

Jag tycker att det var rätt att Eurovision song contest. 2016 skulle vara i Stockholm Ja 2016 tyckte Christer att det hade blivit för lite schlager i melodifestivalen. Jag skrev att jag brukar titta på det. Fast jag tycker inte om det. Det blev även ett politiskt utspel när Armeniens viftade med en flagga. Det var flera länder som vill vara med i  Eurovision song contest.

Jag var inte så trött på melodifestivalen efter två veckor 2017. 2018 så undrade de om det var bättre musik förr? Den vanliga frågan kom då. Var det rätt låt som vann?

2018 så vann Benjamin Ingrosso den svenska finalen. 2019 så var frågan om jag tittar på mellon mer än tidigare? Som vanligt så kom standard frågan efter finalen. Vann rätt låt? Jag hoppades ju att John Lundvik skulle vinna.

Förra året så diskades Torsten Flink. Som vanligt så hoppades jag ju på vinnaren förra året. Jag ville inte att Euorvision skulle skrotas.

Lämna en kommentar