Ja jag har suttit på uteservering i år

Publicerat: 10 maj, 2023 i Okategoriserade

Nu har den officiella uteserveringen börjat.

Har du i år besökt någon uteervering?

Ja den här vi 5 frågan skulle ha vart den 26 april. Fast jag är så efter med mina vi 5 frågor. Jag har skrivit om ute serveringar förut. 2010 skrev jag om att sitta med bar överkropp på uteserveringar. 2012 var det förslag på att föbjuda rökning på uteserveringar.

2014 så ville Folkhälsomyndigheten förbjuda rökning på uteservering. Vilket det nu mera är. Regeringen fick stopp på rökning på uteserveringar 2015. Kommer inte ihåg om jag satt på någon uteservering det året, fast det gjorde jag säkert.

2019 så blev det rökfritt på uteserveringarna.Själv så är jag rökfri. Fast kan tycka synd om rökarna i dag, Ja dt kanske kommer att bli att sätta sig vid Årsta pizzeria ute och ta en alkoholfri öl i dag.

Lämna en kommentar