Bak läxa

Publicerat: 21 augusti, 2014 i Aftonbladets vi 5 frågor

Har inte skrivit på flera dagar. Så här kommer vi 5 frågorna från de senaste dagarna.

 

Läraren Pernilla Alm skrev i Aftonbladet den 15:e Augusti att läxor är ett problem. Hon kallar dem odemokratiska eftersom eleverna har olika förutsättningar hemma.

Ska läxorna avskaffas?

Oj det var en svår fråga. Hade jag vart elev själv och vart runt 13 år , så hade jag klart sagt att läxorna skulle avskaffas. Fast nu när jag är äldre och jag ångrar verkligen att jag inte läste läxorna. Att jag skulle ha vart mer intresserad ut av skolan.

Men hur många är det som tar med sig jobbet hem. Men det finns ju många chefer som aldrig är lediga. Men läxorna ska vara frivilliga och de som är intresserade ut av att plugga ska få plugga. Så jag tycker att läxorna kan tas bort.

Lämna en kommentar