Skjuta semestern

Publicerat: 20 april, 2011 i Okategoriserade

Landstinget erbjuder sjuksköterskor pengar för att skjuta upp sommarsemestern.

Skulle du skjuta på semestern för pengar?

Ja klart att jag skulle kunna göra. Det kan ju vara skönt att ha pengar och resa när det inte är sommar här i Sverige. Hela Sverige tar ju semester på sommaren. Jag kan inte förstå de som reser utomlands på sommaren när det är så vackert här i vårt land.

Ja för 30 000 skulle man ju kunna dra till Australien eller något annat exotiskt land på hösten när det börjar bli lite mörkt och kallt här i Sverige.

 

 

kommentarer
  1. knaskorken skriver:

    Det låter ju generöst, men då brukar också trycket på sjukvården vara större än vanligt under semestermånaderna. Kan tänka mig att det är extra tryck i semestrarnas Halland?Jag har jobbat hela och delar av semestrar, och jag tyckte att det slet väldigt mycket, så jag vidhåller att även sjukvårdsjobbare behöver sammanhängande semester….De flesta i alla fall.

    • Chribba skriver:

      Ja på mitt arbete är det rätt lungt på sommaren eftersom många har semester då. Fast vården stannar ju aldrig.

Lämna en kommentar