Det går inte att förbjuda musik

Publicerat: 9 november, 2021 i Okategoriserade

En debatt om gansterrap och dess koppling till kriminella gäng och skjutningarna har tagit ny fart. SD vill analysera musik genrer betydelser för rekrytering till gängen

Borde gangsterrap begränsas i public service?

Nej, då skulle det säkert bli värre. Klart att de inte kan förbjuda musik. Då tror jag att det skulle bli värre. Själv gillar jag ju punk, och när det kom så var det en hemsk musik på den tiden. Även då var det snack om att förbjuda sådan musik. Tänk när Ebba Grön sjöng låten skjut en snut nu är det ju en rättegång. I somras så blev en polis skjuten i Göteborg. Det tänkte jag aldrig kulle ske när jag lyssnade och sjöng de där texterna. Men jag tror inte att den där sjutton åringen hade lyssnat på Ebbas texter.

Ja många ut av SD:s texter som Ultima Thule sjöng förbjöds men inte för SD. Men även det blev ju begränsat. Men jag skriver in den låten här och kommer säkert bli lockad eller hatad. Fast musik och politik hör inte ihop. Ja vi ska alla leva i frihet tillsammans utan våld. Både vit, svart och gul i ska ta hand om varandra i stället.

Lämna en kommentar