Det är långt till sommaren

Publicerat: 15 april, 2024 i Okategoriserade

Det börjar snart bli dags för arbetsgivare att lämna besked om önskad semester.

Har du börjat göra planer för sommaren?

Nej, eftersom fästmön inte kan ta semester vid den tiden som jag själv, så vet jag inte. Jag brukar ta semester, runt min födelsedag vi den 22 juli. Redan 2009 skrev jag om semesterplaner, för att fly Sverige.

2011 så fick sjuksköterskorna pengar för att skjuta på semestern. Det har tydligen min fästmö fått göra i år. Men hon är undersköterska så hon får inga pengar.

Jag var inte orolig för semestervädret 2012. Vi brukar inte ha så mycket pengar till semestern skrev jag 2014.

Året efter 2015 så fick vi ha sol i sinnet Åkte inte på någon resa det året heller. Jag var nöjd med vädret året efter 2016. Vi tog inte semester på kredit 2017.

Hade öven ont om pengar 2019. 2020 skrev jag om att vi aldrig brukade aldrig planera semester. Det året så hamnade jag på sjukhus och låg på sjukhus hela den sommaren. Med led och lunginflamation, dessutom hade jag blodförgiftning. Så den sommaren, blev det ingen semester.

Kommer inte ihåg om vi tog någon resa med båtarn till Tallin elle Finland 2022, det gjorde vi säkert. Vi brukar ta en liten tripp dit ibland.

Förra året blev det som vanligt en budget semester. Så vi får se hur det blir på årets semester.

Lämna en kommentar