Lyssnar redan på många genrer

Publicerat: 16 april, 2024 i Okategoriserade

Spotify rapporterar att antalet musikgenrer har ökat under det senaste deceniet, det ska finnas runt tusen genrer i dag.

Utforskar du nya musikgenrer?

Nej jag är npg dålig på att hitta nya musik genrer. Jag gillar ju mest svenk musik. Då mest Ulf Lundell. Fast jag kan lyssna på andra genrer också. Klassiskt musik ibland när jag vill vila. Ja som ung så var jag punkare och sjöng grova texter skrev jag 2010.

Året efter 2011 så var det en man som protesterade mot dunka, dunka radion. 2012 tyckte lyssnarna att de spelade samma musik om och om igen. Då delade sidan Pirate Bay om musik gratis själv tyckte jag att det var fel. Lyssnade mycket på spotify 2012. Ja det kunde vara hög musik på olika konserter.

Jag tror inte att hårdrock är skadligt 2015. Det var länge sedan som jag var på någon musikfestival skrev jag året efter 2016.

Skrev 2018 att jag lysssnade på Carolas låt främling. Jag brukar lyssna på radio Stockholm när jag är på jobbet skrev jag 2020. Förstod heller inte varför Torsten Flink blev diskad i från melodifestivalen.

Året efter 2021 skrev jag att Christer Björkman gjorde ett bra jobb med schlagern. Jag stördes aldrig ut av höga ljud i från bilar. Jag tyckte inte att man skulle förbjuda viss musik på radio.

Spotify har ett stor makt över musiken 2022. Nu mera så lyssnar jag mer på böcker än på musik när jag åker hem.

Lämna en kommentar